2016. szeptember 17., szombat

Stockholm

Minden EVS program részét képzi az úgynevezett "on-arrival training", ami a kiérkezést követő 1 hónapban kerül megrendezésre általában. Most sem történt másként, mi is összecuccoltunk és elindultunk Stockholmba egy keddi hajnalon. A tréning lényege, hogy megismerjük a többi Svédországban tevékenykedő evsest, kicsi plusz infó a papírokról amiket meg kell csinálnunk, illetve a személyes fejlődésünk elősegítése. Kajsa már a hétvégén elküldte a programot és a jegyeket a vonatra/buszra, nekünk csak némi ruhát kellett bepakolni és már mentünk is. Stockholm kb 4 órára van tőlünk autóval, de ugye busszal és vonattal még lassabb minden, bármennyire klappol és gyors a svéd vasút. Dél körül értünk oda végül az iskolába (Bromma Folkhögskola), kaptunk ebédet, lecuccoltunk és már mentünk is csapatépítő játékokat játszani. Nyilván a klasszikus játékok mentek, beszélj valakivel 5 percet majd mutasd be a többieknek, névtanulás labdadobálással, stb. Ami tetszett, bekötött szemmel egy hosszú kötélből kellett négyszöget alkotnunk együtt. Persze össze-vissza kiabálta mindenki az ötleteit, vagy 20 percet botorkáltunk bekötött szemmel. De legalább vicces volt és a végén mindenki legnagyobb meglepetésére sikerült egy megközelítőleg szabályos négyzetet összehoznunk. A játékok után megbeszéltük a programtervezetet, szabályokat, fontos tudnivalókat, kicsit beszéltünk a félelmeinkről és elvárásainkról (Fears and expectations) aztán indultunk is a hotelbe ahol a héten lakni fogunk. 10 percre van a sulitól, szóval nagyon kényelmes. Beosztottak minket előre a szobákba, én az egyik német lányt Catharinát kaptam alvópajtinak. Mindenki ki volt fáradva az egész napos utazás, csapatépítés után, de azért fogtuk a csapatot és bemetróztunk a városba, hogy szétnézzünk, kicsit jobban megismerjük egymást. Persze jó sötét volt, szóval nem sok mindent láttunk.
Szerdán az igazgató Torbjörn volt a soros, fura történeteket mesélt amik sehogy nem kapcsolódtak a dologhoz, Svédország szerkezeti felépítéséről is beszélt, illetve megint felhozta a félelmeket és elvárásokat köbö háromszor. Este visszajött Charlie, akivel a csapatépítés ment kedden és vele beszéltünk konfliktuskezelésről. Nem hiszem mondjuk, hogy sok megoldandó konfliktussal találkoznánk amúgy amíg itt vagyunk, de ez is része a programnak, szóval ezt is kipipálhattuk. Estére Kay szervezett városnéző túrát, körbe sétáltunk a város főbb pontjain. Megnéztük a régi várost, a legszűkebb utcát, operaházat és a királyi parkot, magát a palotát ahol a király dolgozik és egy kicsit az őrségváltást is. Minden fantasztikusan szép volt, illetve mivel Stockholm kisebb nagyobb szigetekre épült, mindenhol ott a tenger illata, rengeteg hajóval szóval igazán különleges az egész hely varázsa. Sajnos sötét volt végig, szóval túl sok szép képet nem tudtam csinálni :/
Csütörtökön főleg rajzoltunk, élményeket és félelmeket, EVS életutat vagy ilyen fura idővonalat, agytérképet meg ilyesmiket. Terese volt a soros az okításban, bár azzal kezdte, hogy két órát aludt az utóbbi két napban, ami eléggé meg is látszott, kicsit olyan volt mintha betépett volna :) Viszont sok okosságot mondott, ez volt a kedvenc napom! Este pihit tartottam, kicsit lebetegedtem a héten, megfáradtam a nagy fejtágításban.
Pénteken még lezártuk a hetet, megint jött Torbjörn, ettünk és mentünk is. Még be kellett mennünk a PeaceWorkshöz is, beköszöntünk Kajsának, meghallgattunk egy előadást, utána pedig rohantunk a vasútállomásra nehogy lekéssük a hazafelé tartó vonatot. Nagyon szuperek a svéd vonatok amúgy, mindig van hely bőven, csendes, hűvös. Csak kétszer kellett átszállnunk, de szerencsére este 10re haza is értünk. Elénekeltük, hogy hallelujah, halle lu jah...stb és még a földre is majdnem leborultunk a talajt megpuszilva, annyira jó érzés volt a sűrű hét után visszakeveredni!