2016. szeptember 4., vasárnap

Hétvégi hazárdírozás

Svéd időjáráshoz megszokottan, hétvégén nagyrészt szakadt az eső és elég hideg volt. Úgyhogy maradt a közös filmnézés, kártyázás, társasozás. Kay és Daniel Jönköpingbe mentek szombaton és bár hívtak minket is, mindenki kedvesen visszautasította a felkérést, hagytuk őket kicsit romantikusan kettecskén felfedezni a várost. Szombaton lazac volt az ebéd, fantasztikusan tudnak halas ételeket főzni a konyhán, remek a főszakács. Most a hétvégén ezüstműves izomsorvadásos nénikék érkeztek, vasárnap az egyik svéd kisebb egyházközösség érkezett egy apróbb gyűlésre. Itt ez eléggé megszokott, mindenki valamilyen egyház tagja, vannak kirándulások, előadások. Tényleg komolyan veszik a hívő létet :) Kiderült, hogy a suli is az egyházhoz tartozik, kicsit meg is lepődtünk mert semmi nem utalt erre.

Vasárnap szerencsére csak délelőtt esett, így az ebéd után szépen mentem is egy nagy kört. Tele az erdő áfonyával, vörös és kék is van, meg óriás gombákkal az eső miatt. Láttam pár mókust is, de elég ijesztő lehettem, mert rögvest el is tűntek. Szombatról maradt tian, ezért Johan nekünk adta az összes maradékot, így az egész ház azt vacsizott :)
Ebédnél ért a nagy meglepetés amikor kiderült, hogy ma bizony pörköltet eszünk. De nem ám hamis, fura pörköltet, hanem tényleges, csípős magyaros módon. Ez mind semmi ahhoz képest amikor megjelent Johan egy tál galuskával, amit külön nekem csinált. Majdnem elolvadtam tényleg, Kay, Daniel és Hans meg csak néztek hogy ez mi és miért mentem át mániákus módba. Elmagyaráztam nekik mi ez, meg is kóstolták de mivel pörkölttel az igazi, nem tudták "rendesen" kipróbálni. Vegák mindketten :) Szerencsére én eszem, szépen be is termeltem az otthoni érzetű kaját.
A jövő hét elég izgalmas lesz, mert jönnek a PeaceWorks-ösök a suliba, Kajsa vezetésével aki a svéd koordinátorom. Lassan kezdjük a PBG-t is (Proper Basic German), hétfőn derül ki mennyien érdeklődnek. Csütörtökön horror filmes este, szóval lesz munka bőven :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése